Spis treści:
Transmisje live można przeprowadzić zarówno na kanałach social media, jak i na platformach streamingowych. Kluczowe jest jednak zachowanie odpowiedniej jakości i atrakcyjności transmisji. W osiągnięciu tego pomocne jest między innymi utrzymanie interakcji z widzami.
Możliwość kontaktu z Tobą to czynnik, który dla wielu widzów może być kluczowym elementem, aby transmisja była przez nich pozytywnie odebrana. Bez wątpienia jest to świetne rozwiązanie, nie tylko dla oglądających, ale także dla samego prowadzącego. Ważnym aspektem jest to, że dzięki nawiązaniu interakcji z widzami, łatwiej jest odczytać nastawienie grupy, wywołać dyskusję lub zwiększyć zaangażowanie uczestników. Ponadto, jest to też dobry sposób, by stworzyć przyjazną atmosferę. W ten sam sposób można wywołać w uczestnikach transmisji poczucie, jak gdyby byli z nami stacjonarnie.
Od kilku lat transmisje cieszą się dużą popularnością, a z roku na rok organizacja wydarzeń online rośnie w siłę. To idealny dowód na to, że coraz więcej firm dostrzega ich potęgę marketingową.
Dlaczego warto? 5 powodów, by angażować widzów podczas live’a.
1. Po pierwsze, interakcja sprawia, że live jest bardziej interesujący i angażujący, a co za tym idzie – jej uczestnicy znacznie więcej z niej zapamiętają i sama transmisja będzie skuteczniejsza.
2. Po drugie, gdy widzowie się angażują, wzrasta poziom merytoryczny transmisji. Za jedną osobą potrafią pójść tłumy, więc jeśli jeden widz uzna realizację za ciekawą i będzie miał pozytywne wrażenia, istnieje duża szansa, że kolejna osoba również się zaangażuje, podnosząc jej poziom jeszcze wyżej.
3. Po trzecie, zaangażowanie widzów wywiera w nich potrzebę komentowania. Gdy wzrasta ilość komentarzy, algorytmy działają na naszą korzyść, polecając ją kolejnym osobom, co zwiększa nasze zasięgi.
4. Ponadto, niektórzy są nawet skorzy do tego, by udostępnić dalej live’a, a jak się można domyślić, to już naprawdę baaardzo dobrze zwiększa zasięgi.
5. Ostatnim powodem jest to, że jeśli zaprezentujesz się z dobrej strony, w konsekwencji Twoi widzowie chętniej obejrzą kolejną transmisję, co przyczyni się do coraz większej popularności Twoich działań.
Narzędzia i sposoby, dzięki którym utrzymasz interakcję z widzami.
No dobrze, skoro już wiemy, że interakcja jest kluczowa, to teraz dowiedzmy się, w jaki sposób można ją utrzymać i jakich narzędzi do tego użyć. Poniżej kilka rad, których zastosowanie przyczyni się do zwiększenia efektywności Twojej transmisji.
1. Przywitanie
Na wstępie, powitaj widzów, wypowiadając ich imię, gdy dołączają do wydarzenia. W efekcie widzowie poczują się, jakby tak naprawdę byli z nami stacjonarnie.
2. Punkt… zaczepienia
Następnie, zapytaj oglądających o ich lokalizację. Rozmowa o miejscu zamieszkania/ obszarze działań to doskonały sposób na rozpoczęcie transmisji. Jest to również przydatna informacja, którą możesz później wykorzystać w swoich działaniach marketingowych.
3. Zagadka
W pierwszych 10 minutach transmisji zadaj pytanie lub podziel się zagadką, której rozwiązanie pojawi się na końcu live’a.
Dzięki temu widzowie pozostaną z Tobą do końca transmisji.
4. Kto pyta, nie błądzi!
Stale zadawaj pytania i po każdym z nich poproś widzów, by odpowiedzieli na nie w komentarzach. Pamiętaj, by odpowiadać na bieżąco i staraj zwracać się bezpośrednio do każdej pytającej osoby. Nawiązując do pytań w swoich wypowiedziach, sprawiasz wrażenie, jakbyś rzeczywiście rozmawiał z widzami, a nie prowadził monolog. W ten sposób uczestnicy pozostaną zainteresowani tematem, a Ty zachęcisz ich do zadawania dodatkowych pytań i wzięcia udziału w dyskusji.
Pamiętaj, że transmisja może wyświetlać się u oglądających z około 15-20-sekundowym opóźnieniem, dlatego daj swoim widzom czas i pozwól odpowiedzieć na zadane pytanie.
5. Komentarze
Wyświetl komentarze na transmisji! To zmobilizuje innych do ich dalszego pisania. Każdy lubi czuć się doceniony – wyświetlenie np. pytania sprawia, że jego autor poczuje, że wprowadził do rozmowy wartościowe i godne udostępnienia zagadnienie.
Ciekawym rozwiązaniem jest udostępnienie pytania z dostępnych komentarzy, wraz z informacją, kto go zamieścił. Polecamy naszym klientom korzystanie z tej opcji, gdyż z doświadczenia wiemy, że jest to bardzo dobry sposób na utrzymanie interakcji z widzami. Nie każdy posiada możliwość użycia tego narzędzia, jednak z nami możesz wprowadzić ten element do swojej realizacji i wznieść ją na jeszcze wyższy poziom.
6. Głosowanie
Pomyśl nad przeprowadzaniem głosowania. Jego wyniki będą wyświetlać się na żywo oraz na bieżąco aktualizować. Mogą one zostać wyświetlone np. w formie grafiki. Wyniki głosowania możesz omówić podczas transmisji. Co więcej, głosowanie możesz także wykorzystać do zapytania widzów, o czym woleliby porozmawiać lub co jeszcze zobaczyć. A następnie zastosować to, co zostanie przegłosowane większością głosów. Jest to naprawdę genialne rozwiązanie, by podtrzymać zaangażowanie wszystkich widzów jednocześnie oraz poznać ich zdanie na wybrany temat. Widzowie będą czuli, że dzięki możliwości wyboru, mają oni realny wpływ na transmisję. A dzięki lepszemu dotarciu w gusta odbiorców, live będzie dla nich jeszcze ciekawszy.
7. Questions & Answers
Zaplanuj Q&A z nagrodą do wygrania. Stanowi to odpowiednią motywację i gwarantuje przypływ komentarzy. Ponadto, to dobry sposób na to, by widzowie pozostali z Tobą do końca transmisji – będą chcieli dowiedzieć się, czy wygrali.
8. Wybór prelegenta
Jeśli nie jesteś prowadzącym transmisji, to koniecznie zadbaj o to, by prelegent był ciekawą osobą, która potrafi dotrzeć do ludzi. Pamiętaj, że dobry prelegent, to dobre wydarzenie.
Pozostałe narzędzia zwiększające aktywność odbiorców.
Ponadto, podczas transmisji możesz wykorzystać szereg narzędzi do interakcji z oglądającymi. O niektórych z nich zdążyliśmy już wspomnieć wcześniej, jednak summa summarum jest ich naprawdę sporo. Narzędzia, które możesz wykorzystać, to między innymi:
- wideo,
- czat,
- gra/quiz,
- jingiel,
- statystyki reakcji,
- ankieta/ kwestionariusz,
- biała tablica,
- dzielenie ekranu,
- udostępnianie plików,
- inne zasoby internetowe.
Jeśli użytkownicy uczestniczą w czacie podczas swojej pierwszej wizyty, istnieje o 50% większe prawdopodobieństwo, że wrócą na kanał ponownie.
Jak można zauważyć, istnieje naprawdę wiele narzędzi i sposobów na utrzymanie interakcji z widzami. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o jednym z nich, wyślij do nas wiadomość na hello@robimylive.dfirma.pl 🙂 Jesteśmy także ciekawi, z jakich narzędzi zdarzyło Ci się już korzystać! Czekamy na Twoją odpowiedź w komentarzu!
Podsumowując...
Mamy nadzieję, że powyższy artykuł dostatecznie wyjaśnił znaczenie interakcji podczas transmisji. Jeśli chcesz jeszcze bardziej poszerzyć swoją wiedzę na ten temat, przeczytaj o tym, jak zaangażować odbiorcę transmisji za pomocą wszystkich możliwych zmysłów.
Zapraszamy Cię także na nasz profil na Instagramie, gdzie znajdziesz skróty wpisów na bloga, backstage realizacji oraz poznasz nas od nieco mniej formalnej strony!