Spis treści:
Transmisja na żywo może pomóc zwiększyć grono obserwujących osób oraz zdobyć większe zainteresowanie marką przez obecnych widzów. Czasem niewiele potrzeba, by zwiększyć jakość i efektywność realizacji live. Poznaj triki, które w łatwy i szybki sposób pomogą wznieść transmisje online na jeszcze wyższy poziom.
Te triki transmisyjne zdecydowanie dobrze jest znać! Ich zastosowanie znacznie ułatwia realizację live’a. Poniżej kilka prostych sztuczek, które dla nas są transmisyjnymi "live"hackami. 😉
Czasem niewiele potrzeba, by zwiększyć jakość i efektywność realizacji. Wystarczy poznać parę prostych trików, które w łatwy i szybki sposób pomogą wznieść transmisję na jeszcze wyższy poziom.
Po pierwsze: dobrze zacząć i dobrze skończyć. Animacja z zegarem odliczania i plansza na zakończenie.
Pamiętasz, jak będąc dzieckiem, wyczekiwałeś swoich pierwszych gości na urodzinach? Wszyscy dobrze wiemy, że oczekiwanie buduje napięcie. Może również wywołać satysfakcję u widzów, że są na czas i udało się im być od samego początku. Świadomość, że nic nas nie ominęło, jest bardzo przyjemnym uczuciem. Dlatego przed transmisją warto przygotować planszę początkową. Może być ona zarówno statyczna, jak i dynamiczna.
Plansza końcowa
Jest to genialne narzędzie, które wzbogaca przekaz oraz już na samym początku czyni Twoje wystąpienie profesjonalnym. Dzięki niej dajesz szansę swoim widzom, by przygotować się do komfortowego jej oglądania. Przed transmisją ludzie zbierają się w różnym czasie, dlatego warto dać szansę i tym zapominalskim.
Co więcej - plansza początkowa to dobry moment, aby wyświetlić podstawowe informacje o transmisji. A także zawrzeć wzmiankę o tym, co należy przygotować do transmisji (np. kartka papieru, długopis). Jest to również odpowiedni czas na wyświetlenie subtelnej reklamy wraz z zachęceniem gości do podzielenia się linkiem do live’a ze swoimi znajomymi.
Nikt nie lubi się spóźniać, dlatego pozwól dołączyć wszystkim, zanim zaczniesz. Ponadto, zadbasz o to, by nikt nie czuł dyskomfortu spowodowanego pominięciem np. omówienia agendy na początku transmisji.
Plansza końcowa
Przygotuj także planszę końcową — w zależności od celu transmisji, na końcu zawsze sugerujemy wyświetlić planszę końcową z odpowiednim CTA. Może to być przekierowanie na Twoje social media / stronę WWW, albo prośba o komentarz z wrażeniami po transmisji!
Obie plansze możesz przygotować samodzielnie, jednak jeśli nie czujesz się na siłach, by to zrobić... napisz do nas! Nasi graficy i animatorzy chętnie zrobią to za Ciebie!
Po drugie: small-talk - liczy się pierwsze wrażenie!
Zanim przejdziesz do konkretów — przywitaj się z widzami. Na początku, przedstaw wszystkich uczestników transmisji oraz pozwól sobie na mały small-talk. Oglądający transmisję mają się czuć, jakbyś rozmawiał z nimi, a nie jak na projekcji filmu.
Podczas rozmowy możesz zadać pytania widzom — np. skąd pochodzą, w jakiej branży pracują, czy też skąd dowiedzieli się o transmisji - to dobry sposób, by poznać wiele wartościowych marketingowo treści.
Po trzecie: pytaj, bo kto pyta, nie błądzi - zadawaj pytania widzom, a oni niech zadają je Tobie!
Nawiąż kontakt z ludźmi! Zaangażuj ich i postaraj się, żeby zadawali pytania i jak najwięcej komentowali. Zdecydowanie zwiększy to aktywność odbiorców i poszerzy zasięg transmisji. Jeśli widzowie live'a nie są zbyt aktywni, pomyśl nad wprowadzeniem podczas kolejnej transmisji minigier lub zabaw typu Q&A z nagrodą do wygrania. Stanowi to odpowiednią motywację i gwarantuje zwiększenie aktywności! Pamiętaj, że im bardziej widzowie są aktywni, tym więcej zapamiętają, a sama transmisja będzie skuteczniejsza. Więcej o tym, dlaczego interakcja z widzami podczas transmisji jest aż tak ważna, możesz przeczytać na naszym blogu. W załączonym wpisie, zamieściliśmy także triki pomocne w zwiększeniu aktywności odbiorców.
Po czwarte: zadbaj o odpowiednią jakość dźwięku!
Transmisja online musi być dobrej jakości, a by to osiągnąć, należy zadbać także o odpowiednie udźwiękowienie. Nic tak nie denerwuje, jak kiepski dźwięk albo niewyraźny mówca. Odpowiedni mikrofon sprawi, że głos będzie przyjemny w odbiorze i wyraźny. Równie ważne jest, by prowadzący transmisję nie tylko opowiadał w ciekawy sposób, ale także był dobrze słyszalny. Wybierając naszą firmę, masz pewność, że nie będziesz musiał pytać widzów o to, czy dobrze Cię słychać ani nawet o tym myśleć – z nami to pewniak!
Po piąte: wygląd to nie wszystko, ale ma znaczenie — zadbaj m.in. o oświetlenie!
Bez wątpienia każda realizacja wymaga indywidualnego podejścia do wyboru sprzętu. Odpowiednio dobrane oświetlenie i scenografia, składają się na dostarczenie najwyższej jakości produktu marketingowego. W zależności od sytuacji i rodzaju transmisji zaplanuj przestrzeń, która nie będzie rozpraszała widza, a całość będzie spójna. Zadbaj także o oświetlenie — odpowiednie światło sprawi, że całość będzie wyglądała bardzo dobrze.
Przyjemny dla oka obraz dopełniają również elementy graficzne, takie jak animowane podpisy, prezentacje bądź filmy. Są one uzupełnieniem każdej profesjonalnej produkcji i sprawiają, że transmisja nie będzie monotonna.
Pamiętaj, że dobrze dobrany sprzęt, to gwarancja udanej produkcji, dlatego, jeśli nie jesteś pewien, czy Twoje wyposażenie jest wystarczające do stworzenia dobrej jakości produktu końcowego, napisz do nas – chętnie zadbamy o Twojego live’a!
Podsumowując...
mamy nadzieję, że przedstawione triki okażą się dla Ciebie przydatne. Jeżeli masz pytania lub chciałbyś dowiedzieć się czegoś o innym temacie, śmiało napisz komentarz lub wyślij do nas wiadomość na hello@robimylive.pl 🙂
Zapraszamy Cię także na nasz profil na Instagramie, gdzie znajdziesz skróty wpisów na bloga, backstage realizacji oraz poznasz nas od nieco mniej formalnej strony!