Spis treści:
Live streaming w marketingu i biznesie – dlaczego jest to najlepszy sposób komunikacji z odbiorcami?
Z tego wpisu dowiesz się przede wszystkim, dlaczego transmisje na żywo cieszą się tak ogromną popularnością oraz jak wykorzystać je w swojej firmie.
Z pewnością zdarzyło Ci się obejrzeć live z wydarzenia sportowego, na przykład – meczu piłki nożnej, igrzysk olimpijskich, czy też ostatnio popularnego tenisa, w rezultacie zwycięstw Igi Świątek. Jednak czy wiesz, że live streaming to także jeden z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych dostępnych dzisiaj na rynku? W dzisiejszych czasach, gdzie ludzie spędzają coraz więcej czasu online, transmisje na żywo są niezwykle efektywnym sposobem na dotarcie do swoich klientów i zwiększenie ich zaangażowania.
Jak można zastosować transmisję w marketingu?
Jeśli jesteś właścicielem lub menedżerem firmy, z pewnością zdajesz sobie sprawę, że obecnie niezwykle ważne jest, aby być na bieżąco i wykorzystywać wszystkie narzędzia, które pozwolą Ci wyjść naprzeciw oczekiwaniom Twoich klientów. Właśnie dlatego warto zastanowić się nad wykorzystaniem transmisji online w swojej firmie.
Live streaming i jego rosnąca popularność
Po wystąpieniu pandemii koronawirusa w 2019 roku, a przede wszystkim ze względu na wprowadzone obostrzenia, wiele wydarzeń przeniosło się do sieci. Dzięki czemu, kolejne narzędzie marketingowe zyskało na popularności.
Aby zilustrować na jaką skalę wzrosła popularność transmisji w ostatnich latach, przedstawiamy dane z portalu streamerzy.pl. Bezsprzecznie z roku na rok, zainteresowanie transmisjami jest coraz większe.
W 2021 r. Polacy spędzili na streamach łącznie 311 mln godzin. To o ponad 46 procent więcej czasu niż w 2020 r. (...)
Transmisja online jako narzędzie marketingowe
Live streaming to narzędzie, które pozwala na przesyłanie obrazu i dźwięku w czasie rzeczywistym. To dzięki niemu możesz dotrzeć do swoich klientów i udostępniać im treści oraz wydarzenia, które są dla nich ważne i interesujące. Czy to będzie prezentacja produktu, webinar czy inne wydarzenie, live streaming pozwala Ci na dotarcie do jak największej liczby osób w krótkim czasie.
Możesz w ten sposób zrealizować premierę produktu, zorganizować konferencję, czy nawet transmitować eventy firmowe. Dzięki temu, klienci będą mieć real-time dostęp do tego, co dzieje się w Twojej firmie i będą mogli śledzić wydarzenia bez wychodzenia z domu.
Transmisje na żywo to także świetne narzędzie do budowania lojalności i zaufania wśród klientów. Udostępniając im unikalne i interesujące treści, możesz zyskać ich uwagę i zainteresowanie. To z kolei może przełożyć się na wzrost sprzedaży i lojalności wobec Twojej marki.
5 powodów, dlaczego transmisje się opłacają...
Podsumowując, oto 5 ważnych zastosowań transmisji na żywo jako narzędzia marketingowego i sprzedażowego:
-
Zwiększenie zaangażowania i lojalności klientów. Transmisja na żywo pozwala na budowanie relacji z klientami i zwiększenie ich zaangażowania. Dzięki temu można zbudować lojalność klientów i utrzymać ich zainteresowanie twoją ofertą.
-
Dotarcie do szerokiej publiczności. Live pozwala na dotarcie do szerokiej publiczności, niezależnie od tego, gdzie się znajdują odbiorcy. W konsekwencji można zwiększyć swoją widoczność i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.
-
Demonstracja produktów i usług. Transmisje to doskonałe narzędzie do edukowania klientów i budowania wiedzy na temat produktów i usług, dzięki pokazaniu ich w działaniu i umożliwieniu zadania pytań na żywo (sesje Q&A). W rezultacie można pomóc klientom w lepszym zrozumieniu twojej oferty i zwiększyć ich zainteresowanie nią.
-
Wzmocnienie wizerunku marki. To narzędzie jest pomocne w budowaniu silnego i pozytywnego wizerunku marki. Dzięki temu można zwiększyć swoją rozpoznawalność i zbudować zaufanie klientów do twojej firmy.
-
Zwiększenie sprzedaży poprzez pozyskiwanie leadów. Podczas transmisji na żywo można zbierać informacje kontaktowe od potencjalnych klientów, co umożliwia dalszą komunikację.
Zorganizuj swój live streaming z nami!
Zapewniamy kompleksową obsługę wszelkich transmisji online oraz wydarzeń hybrydowych. Jeżeli masz pytania lub chciałbyś dowiedzieć się czegoś o innym temacie, śmiało napisz komentarz lub wyślij do nas wiadomość na hello@robimylive.pl!
Zapraszamy Cię także na nasz profil na Instagramie, gdzie znajdziesz skróty wpisów na bloga, backstage realizacji oraz poznasz nas od nieco mniej formalnej strony!
4 komentarzy